ברכות לעודד ליפשיץ, ליאורה פרויד, מנפרד אומינג ויובל גדות עם פרסום ספרם: "Ramat Raḥel VI"

יישר כח!

12 מאי 2021
ברכות לעודד ליפשיץ, ליאורה פרויד, מנפרד אומינג ויובל גדות עם פרסום ספרם: "Ramat Raḥel VI"

שמחים לברך את עודד ליפשיץ, ליאורה פרויד, מנפרד אומינג ויובל גדות עם פרסום ספרם: "Ramat Raḥel VI: The Renewed Excavations by the Tel Aviv–Heidelberg Expedition (2005–2010). The Babylonian-Persian Pit".

 

ספר זה מהווה חלק מדו"ח סופי בן 3 כרכים על החפירות המחודשות ברמת רחל (2005 - 2010).

הספר מתמקד ב"בור הבבלי-פרסי", שבו נחשפו חלק מהממצאים הדרמטיים ביותר באתר, ובהם לראשונה אי פעם, קנקנים שלמים שעל רבים מהם טביעות חותם "פרטיות" וטביעות אריה מהמאה ה- 6 לפנה"ס, וזאת בצד טביעות "יהוד" מראשית התקופה הפרסית. 

 

ממצאים אלה, בצד מכלול קרמי עשיר וגדול מהמאה ה- 5 - 6 לפנה"ס, פותחים צוהר יחיד במינו להבנת התרבות החומרים של התקופה הבבלית והתקופה הפרסים המוקדמת.

 

ממצאים אלה מאפשרים גם מחקר מעמיק של התפתחות מנהל הקנקנים והכלכלה של ימי "שיבת ציון" ומעידים על מקומה המרכזי של רמת רחל בשלטון הבבלי והפרסי בפחוות יהודה. 

 

במובנים רבים, "הבור הבבלי-פרסי" ברמת רחל הוא המפתח הארכאולוגי שעשוי למלא חלל גדול בידע ובהבנה של התרבות החומרית של יהודה במאה ה- 6 ובראשית המאה ה- 5 לפנה"ס. הוא מספק את "החוליה החסרה" בין התרבות החומרית של תקופת הברזל לזו המוכרת של התקופה הפרסית. 

 

הצגה זו של מכלול כלי החרס והממצאים האחרים עשויה לשפוך אור על "תקופת האופל" בהיסטוריה של יהודה ולשמש בסיס למחקרים עתידיים, שיוכלו לזהות את מאפייניה של התרבות החומרי הזו באתרים אחרים ביהודה, ולסלול את הדרך למחקרים ארכאולוגיים, היסטוריים ואפילו מקראיים נוספים על תקופה חשובה זו בתולדות יהודה. 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>