"צרות בחצר האחורית: היישוב היהודי המאורגן בימי המנדט מול הפורשים ממנו"

25 בדצמבר 2018, 16:00 
בנין גילמן, קומה 2 , אולם 223 
בתשלום

 

הפער בין הזיכרון הקולקטיבי לבין העובדות כפי שהן נחשפות במחקר ההיסטורי הוא לפעמים רב מאוד, מרתק ורב משמעות. כך הדבר גם ביחס ליישוב היהודי המאורגן בתקופת המנדט מול הפורשים ממנו.

 

המרות הלאומית הייתה הנכס הגדול של היישוב היהודי לקראת הקמת המדינה. היכולת לקבל מרות אחת באופן דמוקרטי ורצוני הייתה שווה לאין ספור כלי נשק, כלכלה חזקה ושאר יתרונות. אולם מיעוט קטן ,שולי מבחינה איכותית וכמותית, אתגר את הנכס הזה. הוא לא סיכן אותו אך העמיד מולו שאלות עקרוניות שעלולות היו לערער את המבנה הרגיש של המרות האחת שהושג בעמל רב. כיצד טיפל היישוב היהודי המאורגן - שמאל, מרכז וימין - בסכנה הזאת? מה היו ביטוייה של הסכנה ומה ארע בסופו של דבר?

יום ג', י"ז בטבת תשע"ט, 25/12/18,בנין גילמן, קומה 2, אולם 223 בשעה 16:00

 

"צרות בחצר האחורית: היישוב היהודי המאורגן בימי המנדט מול הפורשים ממנו"

 

פרופ' מוטי גולני, היסטוריון של תקופת המנדט ומדינת ישראל. ראש הקתדרה לחקר תולדות העם היהודי ע"ש רוזנברג; ראש החוג להיסטוריה של עם ישראל; ראש המכון לחקר הציונות וישראל ע"ש חיים וייצמן באוניברסיטת תל אביב. מספריו: תהיה מלחמה בקיץ, מלחמת סיני 1956-1955; מלחמות לא קורות מעצמן: על בחירה, כוח וזיכרון; הנציב האחרון, הגנרל סר אלן גורדון קאנינגהם; הביוגרפיה של חיים וייצמן בשנים 1952-1922 (יחד עם יהודה ריינהרץ, לקראת פרסום).

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>